Feb 3, 2014

Gua Mimpikan......(?)


Salamun 'alaik!
Apa khabar saudara sekalian? Harapnya sihat walafiat belaka ya?

Ceh! Konon nak perah idea padahal tak tau nak kata apa. Hilang mood. Malas nak mencari. Biarkanlah dia berjalan, merantau cari pengalaman. Duk terperap menghadap Facebook sama filem, memang boleh terbantut tumbesaran.

Dah.

Cerita pasal filem, baru gua perasan yang filem dalam simpanan gua memang 95% berunsurkan aksi, thriller, dan seumpama dengannya. Baru lepas tengok ESCAPE PLAN dengan GRAVITY. Cerita yang boleh buat terpaku jugak la mata ni depan skrin. 'Gravity', tak ada pun banyak sangat aksinya. Cuma nampak macam mana situasi desperado seorang space drifter untuk balik ke bumi.

Tapi, akhirnya gua download jugak cerita yang banyak sikit main emosi lembut. HER. Gua tak cadangkan untuk tengok kalau tak boleh tapis sendiri unsur-unsur 18SX yang non-visual dan mungkin disebabkan benda ni, gua bagi 3/5. Berlatarbelakangkan masa depan, cerita ni pasal seorang penulis surat (?) yang baru bercerai dan akhirnya bercinta dengan komputer sendiri.

Best.

Ok, dah habis idea. Ke belum?

Nampak sangat yang gua banyak filem genre action-thriller, jadi gua pun perasan yang mimpi gua banyak main emosi. Dan disebabkan gua ni pun tengah dalam jalan Seni Bina, maka gua perasan satu benda.

Mimpi gua ni semua bersambung. Macam dalam peta. Dari pusat beli-belah, stesen LRT, kampung Jelebu, dewan FELDA, pejabat JUPEM, sampai ke atas jalan. Agak dah boleh buat satu bandar dah kut. Hospital sama muzium pun dah tersedia. Sekolah apatah lagi, termasuk dengan asrama. Macam main game.

Cuma ada satu masa tu, mimpi gua ni macam terkeluar dari universe dia sendiri. Ceh, ada universe konon.


Gua macam berjalan dalam satu kampung, baru balik dari dusun. Bawa balik buah pulasan dalam bakul. Tiba-tiba, seorang budak lelaki menyusul. Lantas tangan kanan gua dituntun.

Tak payah cerita banyak pun. Tapi mimpi ni lain macam sikit. Sampailah gua sedar satu benda.

Gua tak ready lagi.

Aku tak sedia lagi.

Saya masih belum bersedia~~

So, goodbye!!

Assalamu'alaikum~~


p/s: coret sekadar puaskan hati....

No comments:

Post a Comment