Jun 9, 2012

A View-changing View (~)


Bila gua masuk SAMTEN dulu, orang kata gua budak baik, budak agama. Bila gua masuk MRSM Kuantan pulak, orang kata gua budak bijak. Bila gua masuk UIAM pun, orang expect gua untuk jadi budak baik jugak.

Padahal, latar belakang manusia tu kan bermacam-macam. Tak boleh nak diubah dalam sehari semalam. Macam kawan gua, dari kecik sampai besar duduk sekolah all-boys. Tak ada pulak dia jadi gay ke apa. Sampai Form 5 belajar kat sekolah Kristian, memang campur dengan macam-macam jenis manusia la kan?

Jadi, jangan la harap sangat budak dari background macam tu nak jadi baik dalam sehari atau seminggu. Change is a proccess because the word "change" itself is a verb, not a noun.

Apa-apa pun, boleh tahan jugak la Ta'aruf Week sekalian. Cuma tak tahan tang makan la. Nasib makan sehari sekali cuma.

p.s : Dah jumpa budak Engine yang addict Iron Man suit gak. Boleh buat geng ni~

No comments:

Post a Comment