Apr 2, 2015

Si Hitam FB (~)



Kau tau itu Facebook?
Masakan kau tidak tahu
Sedang kau dan aku saling tahu
Facebook itu satu alat bantu.

Media sosial, katanya.
"Aku faham", pikirku dulu
menghubungkait sahabat dahulu
mengikat erat taulan yang dekat

Tapi, hari ini,
Media sosial itu mula menunjukkan belang
Sejarah silam diulang-ulang
Aku terduduk diam.

Namun, aku tidaklah sampai membuang,
sedangkan Facebook ditunggang, aku penunggang
Maka akulah yang bertanggungjawab
Taring yang bisa dan tajam, aku buang.

Silam Facebook,
buat kau ketawa
atas jahil sendiri

buat kau menangis
atas jahil sendiri

buat kau seperti
.
.
.
.
.
.
.
.
Nak merasuk si Mark Zuckerberg untuk buang segala cerita lama, kasi clean slate itu akaun dari history Internet, cookies dan cached tanpa disedari~~

Maaf bagi sahabat yang selama ini terasa hati dengan pergaulan dan kerenahku di Facebook.



At least, untuk tahun 2012 dan sebelumnya~~ ^_^

No comments:

Post a Comment